El nou accés al Museu ja és una realitat

El dimecres 6 de setembre a la tarda vam fer l’acte d’inauguració de la nova entrada del Museu, que ara se situa a peu de carrer, a la planta baixa del Palau Episcopal. L’acte es va celebrar a la Plaça Palau i va comptar amb els parlaments dels representants de les institucions implicades en el projecte de remodelació museogràfica del Museu, del qual la nova entrada n’és una fita important. Tots els oradors van coincidir a remarcar la importància d’apropar el Museu a la gent, de situar-lo a nivell de carrer i donar-li una visibilitat que fins ara li mancava.

Després dels parlaments, la cantant solsonina Montse Isanta, acompanyada del seu ukulele, ens va oferir una breu actuació musical. Primer ens va interpretar un parell de cançons barroques i després, amb la col·laboració del públic assistent, ens va cantar una selecció de la música del Ball de Bastons de la Festa Major de Solsona.

Un cop acabat l’acte, públic i autoritats van poder gaudir de la visita guiada de la nova entrada a càrrec dels arquitectes responsables del projecte i van poder contemplar una mostra significativa d’objectes del fons del Museu, disposats per a l’ocasió al voltant de la font de la Plaça Palau.

Des del Museu volem agrair la col·laboració de tota la gent que ens ha ajudat a poder tirar endavant aquest nou pas dins el projecte general de fer un Museu més proper i accessible per a la ciutadania. I a tots els assistents a l’acte de presentació, moltes gràcies pel vostre escalf!