IV Jornades d’Arqueologia de la Catalunya Central, 14 i 15 d’octubre.

Els propers dies 14 i 15 d’octubre de 2016, el Museu D. i C. de Solsona acollirà les IV Jornades d’Arqueologia de la Catalunya Central organitzades pels Serveis Territorials de la Catalunya Central del Departament de Cultura.

Aquestes jornades arriben a la quarta edició amb l’objectiu de continuar impulsant el projecte iniciat des dels Serveis Territorials a la Catalunya Central del Departament de Cultura per tal d’exposar al públic, i amb caràcter biennal, els resultats de les intervencions arqueològiques realitzades a l’Anoia, el Bages, el Berguedà, el Moianès, Osona i el Solsonès.

Durant les jornades es desenvoluparan tres ponències on el Grup de Prehistòria del Solsonès, la Secció d’Arqueologia del Centre d’Estudis Lacetans i el Servei d’Arqueologia Municipal de l’Ajuntament de Solsona, exposaran l’estat actual de la qüestió pel que fa a la recerca arqueològica des de la prehistòria fins a l’època moderna a la zona del Prepirineu central català.  A més, es presentaran també diverses comunicacions que exposaran els resultats d’aquelles intervencions més interessants portades a terme durant els anys 2014 i 2015 a les comarques que configuren la Catalunya Central.

Enguany, com a novetat, es vol  donar l’oportunitat als investigadors a presentar resultats d’estudis o treballs fets recentment o en curs com per exemple: anàlisi específics derivats d’intervencions arqueològiques recents o antigues; estudis  arqueològics de síntesis;  investigacions recollides en tesis, tesines treballs de grau;  projectes recerca on es vincula recerca documental i arqueològica; estudis de materials arqueològics inèdits; etc …  L’exposició d’aquests treballs seria mitjançant pòsters que es presentarien durant les jornades i s’editarien en les actes corresponents. En el cas que hi estiguéssiu interessats us agrairíem que féssiu arribar als SSTT una proposta concreta ( títol i petit resum) per tal de poder-ne fer una primera valoració.

La inscripció és gratuïta però cal formalitzar-la a la pàgina web del Museu D. i C. de Solsona.

Les jornades es completaran amb una visita guiada, per part de l’equip de la Secció d’Arqueologia del CEL, als jaciments arqueològics del Castellvell i Sant Esteve d’Olius. Hi haurà també, durant els dos dies, l’oportunitat de conèixer el nucli antic de Solsona: el pou de gel, la Casa Morató, la catedral, el Palau Episcopal…

El Museu, i també amb motiu de les jornades, acollirà l’exposició “Quan les pedres ens parlen: MEGALITISME A CATALUNYA”. Una producció del grup de recerca DidPatri de la Universitat de Barcelona amb la col·laboració de l’empresa de museologia Molècula i del Museu d’Arqueologia de Catalunya.

Per a més informació sobre el desenvolupament de les jornades us adjuntem el fulletó informatiu:

Fulletó IV JACC-2016