El Museu D. i C. de Solsona, aquesta Festa Major 2016, oferirà una de les programacions més variades dels darrers anys.

S’inaugurarà una nova producció del museu, una nova exposició que s’afegeix a la commemoració d’un centenari: L’arquitecte de capçalera Bernardí Martorell i Puig en el centenari del Cementiri d’Olius (1916-2016). Emblema del moviment modernista a la comarca del Solsonès, aquest cementiri ens permet presentar la figura i obra dels arquitectes diocesans, particularment, de Bernardí Martorell i Puig, arquitecte de capçalera del bisbe Francesc d’Assís Vidal i Barraquer i responsable del projecte i execució de l’obra del cementiri.

L’exposició es completarà amb l’edició del seu catàleg i amb la jornada: 100 anys d’arquitectura i paisatge. Una visita comentada al cementiri i diverses xerrades centrades en el món de l’arquitectura i al voltant d’aspectes molt concrets: cementiris, modernisme, paisatge i la figura de Bernardí Martorell. L’organització d’aquesta jornada ha estat en col·laboració amb l’Ajuntament d’Olius i la Parròquia de Sant Esteve.

Tot aquest conjunt d’actes servirà per commemorar el centenari de la inauguració d’una de les joies arquitectòniques de la comarca del Solsonès: el Cementiri modernista d’Olius.

Aquest inici de setembre arriba també al MDCS l’exposició: Quan les pedres parlen. Megalitisme a Catalunya. Aquesta és una producció del grup de recerca DidPatri, del Departament de Didàctica de la Història de la Universitat de Barcelona, amb el suport de l’empresa de museologia Molècula. Fou inaugurada el febrer de 2016 al Museu Arqueològic de Barcelona i des d’aleshores està en itinerància arreu del país.

Els megàlits són uns dels elements patrimonials més abundants a la comarca del Solsonès i un dels més singulars del nostre passat. Aquestes restes arqueològiques les trobem repartides arreu del territori i des de molt antic van despertar l’interès dels primers historiadors i arqueòlegs. Però, perquè trobem megàlits arreu del territori? Per a què servien?  Qui i com els construïen? On els podem trobar?… Totes aquestes preguntes i més busquen respostes en aquesta exposició.

Una jornada de portes obertes el dia 9 de setembre completarà el programa de Festa Major del Museu Diocesà i Comarcal de Solsona.

• Divendres 2 de setembre a les 20:00: Inauguració de l’exposició: Quan les pedres parlen. Megalitisme a Catalunya.
  • Dimarts 6 de setembre a les 19:00: Inauguració de l’exposició: L’arquitecte de capçalera Bernardí Martorell i Puig en el centenari del Cementiri d’Olius (1916-2016).
  • Dimarts 6 de setembre durant tot el dia jornada: 100 anys d’arquitectura i paisatge. Programa i inscripcions a: museusolsona.cat.
  • Divendres 9 de setembre d’11 a 18:30 h.: Jornada de Portes Obertes.

Aquesta Festa Major deixa’t sorprendre i vine al museu!