Més d’un centenar de persones participen en els actes de celebració del centenari del Cementiri d’Olius

El passat 6 de setembre es va commemorar el centenari del Cementiri d’Olius amb l’organització de la jornada 100 d’anys d’arquitectura i paisatge i més tard amb la inauguració de l’exposició:  L’Arquitecte de capçalera Bernardí Martorell i Puig en en el centenari del Cementiri d’Olius (1916-2016).  Ambdues activitats s’organitzaren des del Museu D. i C. de Solsona i amb la col·laboració de l’Ajuntament d’Olius i la Parròquia de Sant Esteve.

Al matí es realitzà una visita al cementir d’Olius conduïda per Marc Manzano, autor del projecte de restauració i adeqüació del conjunt format per l’església de Sant Esteve, el jaciment ibèric i el cementiri modernista.
olius-3             olius-2

A la tarda, just després de dinar i després de la presentació per part de Lluís Prat, director del Museu D. i C. de Solsona, i Antoni Màrquez, alcalde d’Olius, es van dur a terme les xerrades:

• Modernisme i classicisme en els cementiris catalans. A càrrec de Raquel Lacuesta, Historiadora de l’art. Acadèmia de les Belles Arts de Sant Jordi.
  • Un paisatge cultural, 100 anys de natura i modernisme. A càrrec de Marc Manzano,  Arquitecte. Secció de Conservació i millora del Patrimoni del Departament de Governació, Administracions Públiques i Habitatge.

Les xerrades es realitzaren a la Sala del Campanar i es feu una pausa a la terrassa del museu des d’on els assitents van poder fer tertúlia sota l’ombra del campanar.

img_7937            img_7927

Finalment a les set de la tarda tingué lloc la inauguració de l’exposició: L’arquitecte de capçalera Bernardí Martorell i Puig en el centenari del Cementiri d’Olius (1916-2916).  Prop d’un centenar de persones van assistir als parlaments a l’entrada del Palau Episcopal de Solsona i més tard a una visita guiada a l’exposició de la mà del seu comissari el Dr. Joaquim M. Puigvert.

img_7416               img_7460

Aquesta nova producció del Museu D. i C. de Solsona pretén acostar al gran públic la figura de l’arquitecte diocesà de capçalera mitjançant la figura de Bernardí Martorell i Puig, arquitecte del bisbe Francesc d’Assís Vidal i Barraquer i responsable del projecte i execució de l’obra del cementiri d’Olius.

L’exposició es completa amb l’edició del seu catàleg.

Agraïm la presència dels familiars de Bernardí Martorell així com tota l’ajuda prestada durant la producció de l’exposició.

Trobareu més fotografies a: