El Museu de Solsona col·labora amb l’exposició sobre pràctiques funeràries a la prehistòria, «La fi és el prinicpi», del Museu de Gavà

El passat dimarts 16 de juny de 2015 viatjaren cap a Gavà diversos objectes arqueològics del Museu de Solsona per tal de formar part de l’exposició «La fi és el principi». Es tracta de materials pertanyents a diferents aixovars funeràris d’època prehistòrica i provinents de jaciments arqueològics dipositats al museu.

L’exposició «La fi és el principi» pretén mostrar, a través de més de 300 objectes de 19 museus catalans, les pràctiques funeràries a la prehistòria a Catalunya. Es tracta d’una exposició itinerant que pretén ser una via d’aproximació al nostre passat a través de la riquíssima cultura material que ha perviscut de la prehistòria al nostre territori: l’arqueologia de la mort. És una exposició organitzada pel Museu d’Arqueologia de Catalunya a través de l’Arqueoxarxa, la Xarxa de Museus i Jaciments Arqueològics de Catalunya.

D’entre els objectes del museu, cedits temporalment, destaquen un vas ceràmic carenat provinent de la cista neolítica de Font Cirera (Lladurs, el Solsonès); algunes destrals de pedra de tipus votiu de diferents cistes neolítiques; diverses denes de cal·laïta provinents de la cista neolítica d’Arceda (Llobera, el Solsonès);  diverses denes d’ambre i un vas ceràmic amb apèndix de botó,  tots ells provinents del sepulcre megalític de l’edat del bronze del Bosc (l’Espunyola, el Berguedà) o bé una punta de sageta d’os, amb aletes i peduncle, i un motlle per a fer destrals i punxons provinents de l’enterrament de l’edat del bronze al Forat de la Tuta (Riner, el Solsonès).

L’exposició fou inaugurada el dia 25 de juny i romandrà a Gavà fins el 5 d’octubre. Després d’aquesta data es podrà visitar al MAC a Girona, al Museu de la Noguera, al Museu i poblat de Ca N’Oliver a Cerdanyola del Vallès, al Museu Arqueològic i Comarcal de Banyoles, al Museu de Badalona, al Museu de les cultures del Vi de Catalunya, al Museu Comarcal de l’Urgell i al Museu d’Història de Sabadell. Es preveu que la itinerància acabi el desembre del 2018.

La fi és el principi