Presentació del llibre «La Vera Creu d’Anglesola i els pelegrinatges a Terra Santa»

La presentació d’aquest llibre es dugué a terme el passat dia 29 de maig de 2015. L’acte es feu al nou espai hablitat sota el campanar de la Catedral de Solsona i comptà amb les intervencions de Mn. Lluís Prat, director del museu; la Dra. Francesca Español, autora del llibre i comissària de l’anterior exposició; la Sra. M. Àngels Blasco,  directora dels serveis territorials de cultura a la Catalunya Central i,  clausurà l’acte,  Mons. Xavier Novell,  bisbe de Solsona.

En aquesta publicació s’exposa el procés de restauració de la Vera Creu d’Anglesola així com el descobriment de la seva funció com a reliquiari. A banda, però, la Dra. Español presenta un excel·lent estudi que permet contextualitzar històrica, geogràfica i socialment la Vera Creu i entendre els pelegrinatges que alguns catalans, des d’època baix medieval, realitzaren a Terra Santa.

El llibre de la Vera Creu d’Anglesola també fou presentat, a Barcelona i a Anglesola. El dia 4 de maig,  en un acte conjunt entre el Museu Diocesà i Comarcal de Solsona i la Societat d’Amics de l ‘Art Romànic, es presentà a la seu de l’Institut d’Estudis Catalans a Barcelona. En aquest acte intervinguern Mn. Lluís Prat, director del museu; la Sra. Àngels Solé, directora del Centre de Restauració de Béns Mobles de Catalunya; el Sr. Jesús Alturo, catedràtic de Paleografia i Diplomàtica de la Universitat Àutonoma de Barcelona i la Dra. Francesca Español, autora del llibre.

Presentació IEC

Finalment el dia 30 de maig es realitzà l’última de les presentacions al poble on hi ha dipositada la Vera Creu, a Anglesola. Novament intervingueren Mn. Lluís Prat i la Dra. Francesca Español, aquesta vegada acompanyats per la Il·lma. Rosa M. Mora, alcaldessa de la localitat.

IMG_5498             IMG_5510

fotos Ramon Estany