In Dubio pro Deo, en cas de dubte a favor de Déu

El dilluns 20 de juliol va tenir lloc al Museu Diocesà i Comarcal de Solsona la inauguració de l’exposició, i la presentació del llibre, “IN DUBIO PRO DEO, mil·lenari del Sant Dubte d’Ivorra, 1010-2010”.

L’any 2010 tingué lloc la commemoració del mil·lenari del Sant Dubte, un miracle ocorregut al segle XI a la parròquia d’Ivorra, la Segarra. Aquest fet donà lloc a la organització de diversos actes que trobareu a la pàgina web www.santdubte.com.  Les celebracions es donaran per tancades amb aquesta exposició i la publicació del llibre-catàleg  que tracta aquests mil anys d’història.

En l’acte hi intervingueren Mons. Xavier Novell, bisbe de Solsona, els Srs. Lluís Prat i Jaume Bernades, director i director tècnic del Museu Diocesà i Comarcal de Solsona, la Sra. Montse Macià, directora de l’Institut d’Estudis Ilerdencs, la Sra. Àngels Blasco, directora dels serveis territorials de Cultura a la Catalunya Central, la Sra. Sara Alarcón, presidenta del Consell Comarcal del Solsonès i regidora de Cultura de l’Ajuntament de Solsona; el Sr. Umberto Valeri, historiador de l’art i comissari de l’exposició i el Sr. Fermí Manteca, rector de la parròquia d’Ivorra. Tots ells coincidiren en assenyalar que el camí fins arribar a la presentació de l’exposició i el llibre no ha estat fàcil però que el resultat és un magnífic treball, fruit de l’esforç de tot  un equip.

Els assistents a l’acte, un cop acabada la presentació, pogueren visitar l’exposició i gaudir d’un refrescant beure a la nova terrassa situada just a sota el campanar de la Catedral de Solsona.

L’exposició romandrà oberta del 20 de juliol fins al 4 d’octubre amb els següents horaris: de dimecres a dissabte d’11 a 18:30 h (juliol i agost també els dimarts) / diumenges i festius d’11 a 14 h.

Us hi esperem

IMG_0096Fotografies cedides per Ramon Estany