Nova exposició al Museu D. i C. de Solsona: Bestiari. De Xavier Bellés i Perico Pastor

Arriba al Museu D. i C. de Solsona l’exposició Bestiari de Xavier Bellés i Perico Pastor. És una mostra singular, fruit de la captivant col·laboració entre art i ciència, que dóna lloc a una original interpretació dels bestiaris propis de la imatgeria medieval.

El bestiaris van ser, després de la Bíblia, els llibres més populars de l’Edat Mitjana amb una extraordinària difusió entre els segles XII i XIV. En ells es recollien descripcions d’animals, més o menys reals, que acompanyaven les lliçons morals destinades a la reflexió dels fidels.

Xavier Bellés –reconegut entomòleg i director de l’Institut de Biologia Evolutiva (CSIC-UPF)- i Perico Pastor –pintor, dibuixant i il·lustrador- comparteixen amistat i afició pels bestiaris. Fou aquesta coincidència el que els portà a recrear, amb el to del text i l’estil romànic, un bestiari modern, interpretació del que podrien haver estat els avantpassats dels llibres de zoologia.

L’exposició consta de 44 plafons: 22 amb imatges de les bèsties més representatives – del lleó a la sirena passant per l’elefant i l’àliga- i 22 més amb una síntesi de la descripció que els bestiaris històrics fan dels animals així com la interpretació al·legòrica utilitzada com a lliçó moral a l’època medieval.

La mostra s’inaugurarà el proper dissabte 11 de març a les 7 de la tarda al Museu D. i C. de Solsona i es podrà visitar fins al 30 d’abril de dimecres a dissabte d’11 a 18:30 h. i diumenges d’11 a 14 h.

invitació BESTIARI