(Català) Somni i mentida de Franco

El Museu de Solsona proposa la taula rodona Somni i Mentida de Franco amb l'obra homònima de Pablo Picasso com a pretext.

Aquest espai de debat és una col·laboració amb l'Observatori Europeu de Memòries de la Fundació Solidaritat de la Universitat de Barcelona.

Esdeveniment: Taula rodona Somni i Mentida de Franco
Data: Dissabte 01 de juny
Hora: 18 h
Lloc: Museu de Solsona
Entrada: Gratuïta

Transcorreguts dos mesos respecte a la inauguració de l'exposició Picasso. Territori i arts i tradicions populars catalanes, la programació que l'acompanya no s'atura. Després que el Museu de Solsona hagi estrenat dues activitats al carrer sobre
cultura popular i la proposta educativa Geni al descobert, a més a més de diverses visites comentades amb les places exhaurides, ara, dona la paraula a les veus expertes. Prevista el primer de juny, la taula rodona Somni i mentida de Franco
s'instal·la al museu solsoní. Es tracta d'una conversa basada en la significació i la interpretació de l'obra homònima de Picasso en relació amb la memòria històrica. Per aquest motiu, la taula vol posar de manifest conceptes com la censura, la
resistència cultural, la persecució política i la lluita per la llibertat d'expressió durant el règim franquista. L'acte tindrà lloc a les 18 h al museu solsoní i serà d'entrada lliure sense inscripció prèvia.

Moderada pel solsoní Jordi Guixé, director de l'Observatori Europeu de Memòries (EUROM), la taula té la participació de Maria Guinovart, Elena Llorens i Iratxe Momoitio, professionals del món de l'art vinculades en diferents institucions
museístiques de l'Estat espanyol. Guinovart és directora de l'Espai Guinovart, des d'on difon i actualitza el llegat del seu pare, l'artista Josep Guinovart. Conservadora del Museu Picasso de Barcelona, Llorens ha centrat el seu treball d'investigació en
l'art modern del període d'entreguerres. A Gernika, Momoitio dirigeix el Museu de la Pau des de la seva creació el 1998. La biscaïna va posar en marxa l'actual Centre de Documentació sobre el bombardeig de Gernika.

Novament, el Museu de Solsona teixeix aliances amb organismes del territori català. En aquest cas, el debat rep la col·laboració de l'EUROM de la Fundació Solidaritat UB. L'EUROM és una xarxa internacional que aglutina institucions i organitzacions per comprendre i analitzar diferents processos històrics del passat més recent. Entre les accions dutes a terme, destaquen les activitats acadèmiques i culturals relacionades amb la construcció de les memòries col·lectiva i històrica i la promoció dels valors cívics de la ciutadania, entre altres.

Capitanejada pel Museu Diocesà i Comarcal de Solsona amb el préstec excepcional del Museu Picasso de Barcelona, Picasso. Territori i arts i tradicions populars catalanes es podrà visitar fins al 15 de juliol. Tal com indica la comissària Claustre
Rafart i Planas, la mostra vol posar en valor la mirada transversal de Picasso a l’art i a les tradicions populars del territori català. En aquest context, l’obra de l’artista malagueny convergeix amb les col·leccions d’art i d’etnografia del museu solsoní.
Així mateix, l’exhibició inaugura la nova sala d’exposicions temporals, completament renovada després d’una etapa de transformació de bona part de les dependències de l’equipament.