« Torna a l'índex d' Exposicions anteriors

El retaule oblidat. L’obra del pintor Claudi Lorenzale a la catedral de Solsona en motiu del bicentenari del seu naixement

Claudi Lorenzale i Sugrañes, pintor natzarè, nasqué el 8 de desembre de 1815.  Lorenzale fou autor de 8 quadres que formaven part de l’altar major de la catedral de Solsona construït entorn l’any 1856.  Aquest altar fou destruït durant la Guerra Civil però 6 dels quadres es van poder salvaguardar.

En motiu del 200 aniversari del naixement de Lorenzale, el museu, amb la col·laboració de la Comissió Lorenzale – formada per estudiosos i familiars del pintor-, exposarà els 6 quadres que es conserven i que han estat restaurats recentment, junt amb alguns detalls del procés de creació dels mateixos i del seu procés de restauració.

L’exposició s’iinaugurà el dia 8 de desembre, coincidint amb la data de naixement del pintor, a les 19 h. al Museu D. i C. de Solsona.

Dates: del 8 de desembre de 2015 fins el 29 de febrer de 2016

Horaris:

– divendres i dissabtes d’11 a 17 h.

– diumenges i festius d’11 a 14 h. (excepte el 25 i 26 de desembre i l’1 i el 6 de gener)