Una nova experiència: vincles. Els objectes del museu en altres museus.

Ahir, 21 de novembre, un grup organitzat des del museu vam visitar l’exposició “Les dones també seuen” al Reial Monestir de Pedralbes. La intenció? veure com es contextualitza un objecte que forma part de l’exposició permanent del nostre museu dins una exposició temporal d’un altre museu. En aquest cas es tractava del bust-reliquiari de Santa Úrsula exposat dins l’espai “néixer dona als segles XVI-XVII” i com a exemple d’objecte propi de les dones més riques i benestants que lluïen mobles, teixits i objectes cars. La visita explora l’univers femení, les ocupacions, les obligacions i els imaginaris de les dones de l’època moderna.

La jornada va consistir en una visita guiada a l’exposició que s’extén per diferents espais del monestir (les cel·les al voltant dels claustres, la sala de la reina, …) i al dormidor, on s’exposa la col·lecció permanent de Pedralbes. Fou un dia molt profitós i esperem continuar amb aquesta iniciativa en properes exposicions on viatgin els objectes que custodiem.

Agraïm des d’aquí l’atenció per part de l’equip del Reial Monestir de Pedralbes.