Surt a la llum una nova publicació del Museu de Solsona. L’obra reedita una edició antiga junt amb una actualització d’un període poc conegut de la prehistòria més recent del nostre territori.

L’octubre de 2020, dins els actes de commemoració del 50è aniversari de la mort de Mn. Joan Serra Vilaró, es va organitzar al Museu de Solsona una jornada d’arqueologia amb l’objectiu de revisar la transició del bronze final a la 1era edat del ferro a la Catalunya Central i àrees veïnes, partint del que el mateix Serra Vilaró anomenà “cultura de Merlès”, un grup basat en la caracterització de la ceràmica documentada al jaciment de Sant Pau de Pinós, Merlès, el Berguedà.

Ara surt a la llum la publicació d’aquesta jornada. Una publicació editada pel Museu de Solsona amb la col·laboració i coordinació del grup de recerca Seminari d’Arqueologia Prehistòrica del Proper Orient i Grup de Recerca arqueològica a la Mediterrània i al Pròxim Orient (SAPPO/GRAMPO) de la Universitat Autònoma de Barcelona. Compta, també, amb la col·laboració del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya i l’Institut d’Estudis Catalans.

L’edició consta de dues parts. Una que inclou la digitalització de la publicació feta pel mateix Mn. Serra Vilaró l’any 1928, editada per aleshores Musaeum Archaeologicum Dioecesanum de Solsona i actualment esgotada. I una segona part amb l’aportació dels diferents ponents de la jornada, donant una visió actualitzada d’aquest possible grup cultural amb una mirada de territori.

Aquesta publicació compleix amb l’objectiu del Museu de Solsona de donar suport a la recerca arqueològica que es porta a terme en el territori, partint del fons d’arqueologia de la institució fruit dels treballs de Mn. Serra Vilaró.

Us podeu descarregar el llibre fent clic a la imatge de la portada o bé des de la secció de publicacions del nostre web.