Amb la tardor arriba una nova edició de les Jornades Europees de Patrimoni al Museu de Solsona

Amb motiu de les Jornades Europees del Patrimoni el Museu de Solsona organitza una sèrie d’activitats adreçades a tots els públics i pensades per apropar el patrimoni:

Camins del Paradís. Poemes de Jacint Verdaguer amb Valentí Maymó, rapsode i tenora, i dramatúrgia de Jordi Lara.

Dia: 11 d’octubre

Hora: 20 hores

Preu: gratuït

Amb Camins del Paradís, el rapsode i tenorista, Valentí Maymó ens convida a un espectacle singular. Es posa a la pell del poeta Jacint Verdaguer, que ens parla de la seva vida i ens diu, de manera emocionant, alguns dels poemes del folguerolenc. L’espectacle comença amb l’arribada de Jacint Verdaguer al Paradís després de la seva mort. Allà, buscant la mare, que li va ensenyar les cançons de la infantesa, es proposa fer-se sentir amb la cançó del Paradís que interpreta a la tenora.

Taller de fotografia adreçat a famílies

Dia: 12 d’octubre

Hora: 11 del matí

Preu:  gratuït

Places limitades. Cal reserva prèvia al 973 48 21 01

En el marc de l’exposició “Aguaitant Solsona. Memòria gràfica de la ciutat fins al 1927” organitzarem un taller destinat a famílies per tal de despertar l’interès per a la fotografia com a document de la pròpia història però també com a eina d’entreteniment, sobretot entre els més petits. Es tracta d’un taller de creativitat amb Polaroid on aprendrem practicant les singularitats d’aquest sistema de fotografia instantània.

Clarà, la cara i la creu d’un passat. A càrrec de Júlia Sunyer Cardona.

Dia: 13 d’octubre

Hora: 12 del migdia

Júlia Sunyer ens vindrà a presentar el seu treball de recerca que consisteix en una àmplia recerca antropològica, social i cultural de Clarà, el seu poble natal, que pretén recollir i recuperar la memòria encara viva de Clarà per tal de conservar-la i que no quedi en l’oblit. El treball es divideix en dos grans blocs: per una banda, hi trobem tota la informació que ha pogut recuperar del passat del poble (tradicions, costums, festes, ensenyament, dites, cançons, llegendes, racons, històries, …) i per una altra l’escàndol que va tenir lloc durant setze anys i que va deixar una petjada important en la seva història.

Dia: 13 d’octubre

Hora: 6 de la tarda

Preu: gratuït

Activitat amb reserva prèvia a: reserves@cataloniasacra.cat o bé al 693 720 202 (de dilluns a divendres de 10.00 a 16.00 h.).

En motiu de les Jornades Europees de Patrimoni 2019, Catalonia Sacra organitza una visita guiada a la catedral de Santa Maria de Solsona. L’edifici de la catedral de Solsona és més antic que la mateixa diòcesi: quan l’any 1593 es creà el bisbat, s’erigí en catedral l’església de la canònica de Santa Maria, on des de feia molts segles hi havia una comunitat de clergues. De la primitiva església romànica, encara se’n conserven testimonis com els tres absis, el campanar, el claustre, el celler i el menjador dels canonges, que és l’actual sala dels Sants Màrtirs. Els segles gòtics i moderns veieren construir la resta de la catedral.

Portes obertes: 11, 12 i 13 d’octubre

Exposició: Aguaitant Solsona. Memòria gràfica de la ciutat fins al 1927. Una mostra que s’afegeix als actes de celebració dels 425 anys de ciutat recuperant les primeres imatges de Solsona. L’exposició recull la gran tasca feta durant anys, de forma minuciosa i exhaustiva, per l’historiador i investigador solsoní Jaume Tarrés i Pujol, comissari de l’exposició. La seva recerca té per objectiu llegar a les generacions futures l’herència d’aquells artistes que van voler transmetre els seus cops d’ull amb les captures de les seves càmeres fotogràfiques. Artistes, per altra banda, als quals es fa un reconeixement en aquesta exposició aportant noves i inèdites dades.