Divendres de pensament al Museu. Cicle de conferències 2017: Travessar el temps

Per tercer any consecutiu es durà a terme al Museu D. i C. De Solsona el cicle de conferències “Divendres de pensament al Museu”. Després de dues edicions, podem considerar que aquest cicle s’ha consolidat com a proposta cultural, tan per la qualitat de les conferències com per l’assistència de públic. Aquest és el fet que ha mogut als seus coordinadors, Raül Garrigasait i Víctor Pérez, ha proposar una tercera edició del cicle, proposta que des del Museu, un any més, s’ha acceptat de bon grat.

Enguany l’eix vertebrador de les conferències serà la idea de superació del temps o de persistència a través del temps, l’aproximació es farà des de la visió de quatre camps diferents: la música, la literatura, la il·lustració i l’ecologia.

Les conferències tindran lloc quatre divendres de quaresma del 2017: 3, 10, 17 i 24 de març a les set del vespre en diferents espais del Museu Diocesà i Comarcal de Solsona. Com en les edicions anteriors, el cicle entra en sintonia amb l’any litúrgic, atès que convoca els assistents cada divendres de quaresma a reflexionar sobre el món i les idees que fem servir per entendre’l.

Els títols i conferenciants d’enguany seran:

• 3 de març: Per què les cançons populars es recorden durant segles? El cas de “Els segadors”, a càrrec de Jaume Ayats, etnomusicòleg.
  • 10 de març: Dibuixar Homer avui, a càrrec de Joma, il·lustrador.
  • 17 de març: Novel·lar les cares B de la història, a càrrec de Gemma Ruiz, periodista i escriptora
  • 24 de març: L’ecologia en la Regla de Sant Benet: Poblet i la seva conversió ecològica, a càrrec de Lluc Torcal, Procurador General de l’Ordre Cistercenc.

Adjunt trobareu el desplegable amb la informació més detallada sobre els conferenciants.

Divendres de pensament. Desplegable

Us convidem a assistir-hi!