« Torna a l'índex d' Exposicions anteriors

ALBA. Més de 400 anys d’indumentària litúrgica a l’Església de Solsona

Una exposició que donarà a conèixer les riques col·leccions de teixit i indumentària litúrgica del Museu Diocesà i Comarcal de Solsona, fruit de segles de presència de l’Església en aquest territori de la Catalunya central que, des de 1593, es convertí en el bisbat de Solsona.

A través dels vestits de festa per a la litúrgia, dels ornaments tèxtils per als objectes i escenaris del culte i de les robes pròpies dels clergues, descobrirem alguns tresors amagats i sobretot ens acostarem a una cultura tradicional i a un llenguatge simbòlic clau per entendre el patrimoni i la història d’aquestes terres i dels qui hi han viscut durant més de quatre segles.