« Torna a l'índex d'Exposicions previstes

Ossos. Un viatge a l’edat mitjana de la mà de l’antropologia física

Arriba a Solsona l’últim muntatge expositiu itinerant del Museu d’Arqueologia de Catalunya.  L’exposició “Ossos: un viatge a l’època medieval de la mà de l’antropologia física” ens apropa a les condicions de vida de les poblacions catalanes entre els segles VIII i XV a través de l’estudi de les restes d’esquelets localitzades en jaciments arqueològics bàsicament de la Catalunya Central.

El recorregut expositiu explica com vivien i morien els nostres avantpassats de l’edat mitjana i aprofundeix en diferents aspectes de la seva vida a partir de la utilització de diverses tècniques de l’antropologia física –la ciència que estudia les restes òssies– i la paleopatologia –la ciència que estudia les malalties que van patir persones o animals del passat.

Una part important dels monuments i necròpolis presentades en aquesta mostra varen ser estudiades en col·laboració per membres del laboratori de paleopatologia i paleoantropologia del Museu d’Arqueologia de Catalunya i foren excavats pel Servei del Patrimoni Arquitectònic Local (SPAL) de la Diputació de Barcelona i per altres centres d’investigació i empreses.

ossos mac

Imatge de l’exposició al Museu d’Arqueologia de Catalunya