IV Jornada Museus i Patrimoni de l’Església a Catalunya

El 25 de novembre el Museu D. i C. de Solsona acollirà la IV Jornada de Museus i Patrimoni de l’Església a Catalunya. Enguany es celebrarà la quarta edició d’una jornada, impulsada pel Museu Episcopal de Vic i el Museu de Lleida-Diocesà i Comarcal, nascuda per reivindicar el paper dels museus diocesans com a promotors de la salvaguarda del patrimoni de l’Església.

Aquesta quarta edició porta per títol: Capellans erudits. Eclesiàstics al capdavant de l’acció patrimonial, museística i de recerca històrico-artística a Catalunya al segle XX. Tots els bisbats catalans, en major o menor mesura, han comptat durant el darrer segle amb capellans erudits que han treballat a favor del patrimoni des dels museus, els arxius i la recerca històrico-artística i arqueològica. Hereus d’una tradició que, remuntant-se a l’Edat Mitjana i passant pels temps moderns, considerava la cultura com un dels camps d’acció natural de l’Església, aquests personatges van ser sovint pioners en un món on la recerca humanística no estava encara professionalitzada i en el qual els béns patrimonials corrien perill o eren poc considerats des d’altres instàncies eclesials i civils. Gràcies a ells, avui són vives institucions clau per al patrimoni català, alhora que molts dels seus treballs es troben a la base de la recerca actual. La IV Jornada de Museus i Patrimoni de l’Església a Catalunya es proposa reconèixer llur acció i tributar-los un merescut homenatge.

Durant la jornada, es duran a terme diverses comunicacions que donaran a conèixer algunes de les principals figures eclesiàstiques promotores dels incis dels museus diocesans del nostre país.

En el següent enllaç trobareu el programa desenvolupat així com tota la informació referent a aquest esdeveniment:

iv-jornada-museus-i-patrimoni-de-lesglesia

La inscripció és gratuïta però cal formalitzar-la mitjançant l’enllaç que trobareu a la pàgina principal de la pàgina web del Museu D. i C. de Solsona.