El Museu  de Solsona presenta una nova proposta: EL TRESOR DE L’ANDREU DE CAL XIC.

Una activitat familiar teatralitzada que traslladarà als assistents a una masia del Solsonès d’ara fa cent anys a través dels objectes de la Col·lecció Etnogràfica del Solsonès.

Us imagineu viure en una masia del Solsonès ara fa cent anys? A partir del 14 de juliol l’Andreu de Cal Xic farà un salt en el temps i vindrà al museu de Solsona per explicar-nos-ho. La Tània, guia del museu, tot fent una visita rep la visita sorpresa de l’Andreu que ha vingut per cercar un tresor que ha perdut.

La història que explicaran es contextualitzarà amb la Col·lecció Etnogràfica del Solsonès, propietat de l’Ajuntament de Solsona i dipositada al museu. Aquesta col·lecció recull objectes relacionats amb diversos oficis i amb la vida quotidiana representatius, tots ells, del dia a dia al Solsonès durant els segles XIX i XX.  Aquesta col·lecció actualment no es troba exposada al públic i organitzar activitats al seu entorn és una forma de donar-la a conèixer. A banda, la contemporaneïtat dels objectes en facilita la seva comprensió i ofereix la possibilitat de crear sinèrgies entre generacions actuals.

Llums de carbur, dots, hereus i pubilles, casaments, braserets, mulasses, escopetes, borrombes, esclemalls, esclopets,…  véns a conèixer el secret de l’Andreu de Cal Xic?

Aquesta activitat es realitzarà dos dissabtes de cada mes fins a finals d’any:

14- 28 de juliol /11-25 d’agost / 8- 22 de setembre / 6 – 20 d’octubre / 3 – 17 de novembre / 1 -15 de desembre.

Hora: 11 hora

Preu: 5 € a partir de 5 anys / menors de 5 anys gratuït