973 48 21 01 museu@museusolsona.cat
Dolmen de Llanera

El Museu al territori

El Dolmen de Llanera, també anomenat Dolmen de la Vila o Torre dels Moros, es troba al municipi de Torà, concretament a la parròquia de Llanera. Es tracta del que tipològicament hom anomena una galeria catalana amb túmul i és un dels sepulcres megalítics més grans de Catalunya. Fou excavat l’any 1917 per Mn. Joan Serra i Vilaró i s’hi realitzà una reexcavació a la dècada de 1970 dirigida per l’arqueòleg Miquel Cura. Cronològicament, podem situar la seva construcció al neolític final (2500-2200 aC), tot i que fou reutilitzat en diferents èpoques.

Actualment es troba consolidat i en bon estat de conservació, la qual cosa el converteix en un punt d’atracció turística important. Aquesta construcció no és, però, la tipologia més habitual de sepulcre megalític que podem trobar a la comarca del Solsonès.

Els materials sorgits d’aquest monument megalític es troben exposats al Museu Diocesà i Comarcal de Solsona.

Per arribar-hi, cal anar fins a l’Hostal Nou (Llobera) i prendre la carretera vella de Torà fins al primer trencall a l’esquerra, on diu “La Vila”. S’ha de continuar per la pista de terra i agafar el camí a l’esquerra. Cal deixar el cotxe a La Vila i caminar per un sender en direcció a l’oest, vorejar uns camps i avançar per un corriol en direcció al sud, que ens portarà fins al megàlit.

Ús de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies per millorar la vostra experiència d’usuari. Si continueu navegant, esteu donant el vostre consentiment per l’acceptació de les cookies.