Es presenta públicament una nova exposició del museu: Sub Tuum Praesidium. La imatge de la Mare de Déu al bisbat de Solsona

Ahir divendres va tenir lloc una roda de premsa per presentar públicament una nova exposició del museu: Sub Tuum Praesidium. La imatge de la Mare de Déu al bisbat de Solsona.

La presentació anà a càrrec del director del museu, Lluís Prat, els comissaris de l’exposició, Immaculada Lorés i Francesc Miralpeix, i el dissenyador gràfic de la mateixa així com del catàleg, Salvador Vinyes.

Sub Tuum Praesidium (sota la vostra protecció) és l’inici d’una de les pregàries més antigues dedicades a la Mare de Déu i és aquesta invocació qui ha donat títol a una exposició, amb la qual, el Museu D. i C. de Solsona s’afegeix a la celebració del centenari de la coronació de la Mare de Déu de Queralt.

La commemoració d’aquesta efemèride ha estat el pretext per crear una exposició on es presenta la imatge de la Mare de Déu al llarg del temps dins l’espai del bisbat de Solsona. Una mostra de diferents marededéus, i objectes relacionats, provinents de diversos punts del bisbat i d’altres museus de Catalunya (Museu Nacional d’Art de Catalunya, Museu Episcopal de Vic, Museu Frederic Marés i Fundació F. Godia). Una mostra que, a banda de mostrar l’evolució artística de la imatge de la Mare de Déu des de l’edat mitjana fins a època contemporània,  permetrà al visitant conèixer diversos aspectes menys coneguts com ara els objectes que acompanyen la devoció, els processos de restauració i reparació de les imatges i aspectes tècnics -com la fabricació de les imatges- o antropològics -amb un apartat dedicat a les processons-.

Aquests dies al museu s’estan ultimant els preparatius del muntatge. Entre ells, destaquen els treballs de la restauradora Claustre Augé que es troba al museu per posar a punt algunes de les imatges vingudes per a l’exposició. Treballs que han desvetllat alguna que altra sorpresa que es podrà conèixer durant la mostra.

Finalment, destacar que l’exposició estarà composada per una trentena d’imatges entre les quals la Mare de Déu de Gresolet -una talla gòtica que es sustenta sobre un arbre de Jessè barroc-, la Mare de Déu amb el Nen cedida per la Fundació Godia –una talla  del segle XII que de ben segur despertarà la curiositat de molts solsonins-  o bé la Marededéu amb el Nen de Sant Cristòfol de Coguls (la Coma i la Pedra, el Solsonès) – una imatge romànica d’alabastre molt poc coneguda- cedida pel Museu Nacional d’Art de Catalunya, entre moltes d’altres d’igual interès.

L’exposició s’inaugurarà el proper dia 29 d’abril de 2016 i romandrà oberta fins el 31 de juliol. Es podrà visitar en horari de museu: de dimecres a dissabte d’11 a 18:30 h. (juliol també els dimarts) i diumenges i festius d’11 a 14 h.

roda de premsa