Gòtic

Decoració mural

Àngels del Judici Final

• Pintura al fresc
  • 400 x 432,5 x 126 cm (tot el conjunt)
  • Segon quart S. XIII
  • Procedència: església de Sant Pau, Casserres (el Berguedà)

MDCS 4

Aquestes pintures formaven part d’un conjunt sepulcral emplaçat, originàriament, al presbiteri de l’església de Sant Pau de Casserres.

A l’intradós de l’arc hi ha els àngels amb les trompetes del Judici Final, i al centre, la representació de l’Anyell místic. Al creuer del fons de l’arcosoli, s’hi representa Crist amb els símbols de l’alfa i l’omega, del sol i la lluna, acompanyat de dues figures que ressusciten de llurs tombes. Al parament exterior hi ha l’escena del pecat original amb Adam i Eva i les figures, de gran mida, de sant Pau de Narbona i sant Cristòfol.

La cronologia d’aquestes pintures correspon al primer període de l’art gòtic lineal i són considerades com una de les millors mostres de l’anomenat estil 1200 a Catalunya.

Amb motiu de la remodelació del Museu, duta a terme l’any 1983, es procedí a la neteja i consolidació de tot el conjunt.