Gòtic

Sarcòfag

Tomba d’Hug de Copons

• Pere Moragues (atribuït)
  • Escultura de pedra policromada
  • 126 x 180 x 65 cm
  • Vers 1360
  • Procedència: església de Sant Julià del Llor, Torrefeta i Florejacs (la Segarra)

MDCS 131

Aquest sepulcre contenia el cos del cavaller Hug de Copons, originari de l’Anoia, mort l’any 1354 en el transcurs de l’expedició bèl·lica duta a terme pel rei Pere el Cerimoniós a l’illa de Sardenya. La inscripció diu: «XVIII dies de hvitubri anno Domini MCCC quinquagesimo qarto mori lonrat nvuch de copons encerdenya en aiuda del senyor rei del qual aportaren la osa aci e iav en aquesta tomba». Flanquejant aquesta inscripció hi ha els emblemes heràldics de la família, representada per un escut que ostenta un copó al centre.

Originàriament, aquest sepulcre era emplaçat a l’església de Sant Julià de Llor i fou traslladat al Museu durant la darrera guerra civil.

A la tapa del sarcòfag hi ha la figura jacent del cavaller, abillat amb el seu arnès complet, recolzant els peus damunt els lloms del seu gosset bratxet. La restauració permeté descobrir-hi les restes de la policromia original.

És considerada una de les millors mostres de l’escultura gòtica catalana i és atribuïda a l’escultor Pere Moragues.