Gòtic

Retaule (fragment)

Sant Jaume

• Pintura al tremp sobre taula
  • 55,8 x 207,6 x 6,3 cm
  • Primer quart S. XIV
  • Procedència: església de Sant Jaume, Sant Jaume de Frontanyà (el Berguedà)

MDCS 13

El retaule es trobava a la capçalera de l’església de Sant Jaume de Frontanyà i originàriament estava format per dos grans cossos, dels quals solament s’ha conservat el de la part inferior. A la part superior probablement hi havia escenes descriptives de la vida i martiri de l’apòstol, mentre que a la inferior s’han conservat escenes referents al trasllat de les relíquies i als miracles del sant.

D’aquesta magnífica obra, destruïda probablement al final del segle XIX, el 1909 n’ingressaren al Museu uns fragments que, juntament amb els que s’ingressaren l’any 1918, permeteren la reconstrucció d’aquesta part del retaule. És una obra catalana del període del gòtic lineal, executada amb la tècnica de pintura al tremp sobre colradura d’argent.