Gòtic

Retaule (fragment)

Calvari

• Atribuït a Lluís Borrassà
  • Pintura al tremp sobre taula
  • 137 x 113 x 13 cm
  • Entre 1423-1425?
  • Procedència: església de Santa Margarida del Soler de Timoneda, Lladurs (el Solsonès)

MDCS 17

Aquesta taula és el cimal d’un retaule amb la representació de l’escena del Calvari, tema habitual en la major part dels retaules gòtics catalans. Prové de la petita capella de Santa Margarida del Soler de Timoneda, tot i que, originàriament, sembla que formà part del retaule que Lluís Borrassà contractà l’any 1419, destinat a l’església parroquial de Sant Llorenç de Morunys.

És una obra de la darrera etapa creativa de Lluís Borrassà, tot i que cal considerar-la, bàsicament, com a obra del seu taller. L’any 1971 s’hi practicà una restauració de caràcter il·lusionista.