20. 1-14

Retaule

Esposalles de Josep i Maria

• Pere Serra
  • Pintura al tremp sobre fusta
  • Diverses
  • 1385–1392
  • Procedència: església de Sant Pere de la Curullada, Granyanella (la Segarra)

MDCS 20. 1-14

Els fragments exposats a la sala corresponen a les restes d’un gran retaule, trossejat a finals del segle XIX, procedents de l’església de Sant Pere de la Curullada. És una obra d’extraordinària qualitat, atribuïda unànimement a Pere Serra. Els fragments conservats corresponen a les escenes dels esposoris de la Mare de Déu, l’aparició de Crist als apòstols, l’empresonament, Jesús davant Pilat, el calvari i la transfiguració.

La restauració, de l’any 1990, ha permès apreciar el domini que Pere Serra tenia de l’ús del color per crear espais i volums en les figures. Podem situar aquesta obra dintre del període de màxima maduresa artística del pintor.