El cicle Divendres de Pensament al Museu D. i C. de Solsona plenament consolidat

Enguany,  en la difusió dels Divendres de Pensament,  ja en parlàvem com a proposta cultural consolidada però l’èxit d’aquesta tercera edició ens porta a afirmar-ho rotundament.

Durant quatre divendres hem pogut gaudir de temes i conferenciants molt diversos amb una característica comuna: compartir eloqüentment les seves propostes amb el nombrós  públic que setmana a setmana ens ha acompanyat.  Amb l’etnomusicòleg Jaume Ayats hem descobert la complexitat social que s’amaga darrera la història dels Segadors: com una cançó popular, al segle XVII, acabà esdevenint una potent eina de reivindicació nacional totalment vigent avui en dia. De la mà de l’il·lustrador Joma ens hem endinsat en els misteris d’Homer per rellegir l’Odissea amb ulls contemporanis.  La periodista Gemma Ruiz ens ha fet viure la història:  el paper de la dona a principis del segle XX en un entorn social marcat pels canvis entre la vida a pagès i el nou entorn industrial.  I, finalment,  amb el Procurador General de l’Orde Cistercenc, Lluc Torcal, hem conegut el sistema de vida autàrquic del monestir de Poblet com a font d’una vida en harmonia amb la naturalesa i per tant una vida sostenible. Cinc punts de vista molt diferents que ens han portat a “Travessar el temps”.

Aquests cicles de conferències són fruit de la magnífica coordinació per part de Raül Garrigasait i Víctor Pérez als quals agraïm la seva tasca i els animem a continuar-la. Recórrer als espais del museu, per reflexionar sobre el món i les idees que fem servir per entendre’l, constitueix part del retorn social del qual, com a institució cultural, som responsables.

IMG_9284IMG_9317IMG_9329IMG_9458IMG_9522 copiaIMG_9524