Gòtic

Retaule

Sant Sopar

• Atribuït a Pere Teixidor
  • Pintura al tremp sobre fusta
  • 115 x 327 x 8,5 cm
  • Procedència: església de Santa Constança de Linya, Navès (el Solsonès)?

MDCS 16

Representació del Sant Sopar presidit per la figura central del Crist Cosmocràtor amb la bola del món, compartint la taula amb els apòstols i la figura, poc habitual, de la Magdalena. Damunt la taula hi ha una variada sèrie d’atuells representatius de la cuina catalana de principi del segle XV, entre els quals destaca la vaixella de bols i plats de la sèrie de l’Ave Maria, procedent de Manises. La representació dels animals domèstics als peus de la taula, així com l’actitud dinàmica dels apòstols, donen un caràcter molt realista a tota la composició.

Donades les seves grans dimensions, s’ha considerat tradicionalment com a predel·la d’un gran retaule, per bé que també podria tractar-se d’una gran taula situada en un refectori. De procedència dubtosa, sembla que ingressà al Museu provinent de Santa Constança de Linya.

Comentari audiovisual de l’obra al programa Art Endins de TV3