Presentació de la restauració del primer Llibre de Baptismes de Solsona

El proper divendres 21 d’abril a les 7 del vespre es presentarà al Museu D. i C. de Solsona la restauració del “Llibre de Baptismes de la Seu de Solsona comensant lo any 1565 fins a l’any 1597”.

Aquesta obra es troba dipositada a l’Arxiu Diocesà de Solsona. La seva importància recau en el fet que es tracta del primer llibre de baptismes de Solsona després que l’any 1562 el Concili de Trento dictés l’ordre de registrar les actes sacramentals dels baptismes, matrimonis i òbits de totes les parròquies. Com a curiositat, en les seves primeres pàgines, conté la partida de naixement del pintor Francesc Ribalta. El lloc de naixement d’aquest reconegut pintor barroc fou motiu de controvèrsia durant anys. Els dubtes s’esvaïren amb el descobriment de la pàgina d’aquest llibre on diu clarament que l’artista nasqué a Solsona el dia 2 de juny de 1565.

L’obra ha estat restaurada pel Centre de Restauració de Béns Mobles de Catalunya i seran els tècnics d’aquesta institució qui ens vindran a explicar els treballs realitzats: la detecció d’infeccions microbiològiques que patia l’exemplar, l’estabilització del seu suport, la consolidació i reintegració de les pèrdues que hi havia,…i una descoberta feta durant la restauració: la reutilització de fragments d’un antic pergamí per enquadernar el llibre. Per altra banda, Mn. Enric Bartrina, director de l’Arxiu Diocesà de Solsona, exposarà diversos apunts històrics entorn aquesta edició i el seu contingut.

Us convidem a participar en aquest acte conjunt entre l’Arxiu Diocesà de Solsona i el Museu, amb la valuosa col·laboració del Centre de Restauració de Béns Mobles de Catalunya.