L’exposició: “Ossos. Un viatge a l’època medieval de la mà de l’antropologia física”, del Museu d’Arqueologia de Catalunya, arriba al Museu D. i C. de Solsona

Divendres 12 de maig a les 7 de la tarda s’inaugurarà al museu: “Ossos. Un viatge a l’època medieval de la mà de l’antropologia física”. Una exposició del Museu d’Arqueologia de Catalunya, a través de l’Arqueoxarxa i la Diputació de Barcelona.

Aquest muntatge ens apropa a les condicions de vida de les poblacions catalanes entre els segles VIII i XV a través de l’estudi de les restes d’esquelets localitzades en jaciments arqueològics bàsicament de la Catalunya Central.

L’estudi dels ossos i les dents ens aporta una informació molt valuosa amb vista a un coneixement més ampli sobre com es vivia, en aquest cas, a l’època medieval. L’antropologia física i la paleopatologia ens proporcionen la fitxa de la població catalana d’ara fa mil anys: a quina edat morien, quina era la seva esperança de vida, les malalties que patien, el seu estat de salut, les seves mancances en l’alimentació, les seves ferides, quina fou la possible causa de la seva mort,… entre altres. Així, el recorregut expositiu -a través de 70 objectes entre diversos ossos humans i d’altres elements contextuals- explica com vivien i morien els nostres avantpassats de l’edat mitjana i aprofundeix en els àmbits de l’alimentació, la medicina, la salut, la violència, la guerra, la justícia i la mort.

L’exposició es podrà visitar al Museu D. i C. de Solsona del 12 de maig fins el 20 d’agost en horari del museu.