Romànic

• Escultura de pedra
  • 268 x 189 x 35 cm
  • Mitjan S. XII
  • Procedència: Catedral de Santa Maria, Solsona (el Solsonès)

MDCS 206

És la portalada que donava accés a una escala de caragol de l’absis de l’església de Santa Maria de Solsona. El timpà està ocupat per la figura d’un griu, emmarcat per una motllura de mig punt, a manera d’arquivolta.

En l’escultura d’època romànica el griu és sinònim de vigilància. És lògic, doncs, que esculpissin la seva figura a les portes. Tècnicament, defineix les formes amb nitidesa i perfecció.

Arrancada de darrere del cadirat del cor de la catedral, aquesta porta donava accés, com dèiem, a una escala de caragol que comunicava el presbiteri amb el terrat.