L’ÈXIT DE PÚBLIC ASSISTENT ALS DIVENDRES DE PENSAMENT AL MUSEU CONSOLIDA PLENAMENT EL CICLE

Durant quatre divendres prop de 250 persones han experimentat una visió de la terra com a espai vital en el marc incomparable de les diferents sales del museu.

El passat 16 de març es va cloure el quart cicle Divendres de Pensament al Museu de Solsona. Enguany la temàtica central ha estat la terra com a lloc on es desenvolupa la vida, imperceptiblement i constantment amenaçada per un concepte que la redueix a una mera extensió. L’art conceptual, la teoria de la literatura, la poesia i el cinema han estat els diversos camps que ens han ajudat a entendre aquesta idea del planeta on vivim.

Marta Ricart, artista i investigadora, mostrà la capacitat d’interconnectar directament i simbiòticament amb els espais que ens envolten i reptà el públic a practicar en els diferents entorns del museu. Núria Perpinyà, escriptora i professora de teoria de la literatura, ens feu veure amb ulls d’artista les ruïnes, uns espais tan sorprenents com decadents. Amb Salvador Giralt, poeta i narrador, vam celebrar l’alegria de viure tot relacionant el vi amb la poesia, la cançó i remullant-ho amb el tast d’un vi de muntanya fet al Solsonès, Falcó, de la mà de Sígfrid Torelló. Finalment, l’últim divendres de pensament, el director de cinema Marc Recha presentà el seu últim film, “La vida lliure”, un viatge sensorial pels paisatges menorquins que mostra la pura essència de la terra.

Tot i que el cicle ja fa un parell d’anys que es va consolidar, edició rere edició augmenta l’assistència de públic. Enguany ens han acompanyat prop de 250 persones i consolidem així, també, la versatilitat del museu com a espai cultural. Ens queda agrair, sincerament,  l’acurada organització al Raül Garrigassait i al Víctor Pérez. Sense la seva  perseverança i dedicació aquest cicle no seria possible.

Us emplacem al proper cicle: durant quatre divendres de Quaresma, continuarem reflexionant sobre el món i les idees que fem servir per entendre’l.