Laura Borràs al llibre de visites del Museu de Solsona:  “La cultura ens és columna vertebral que connecta el passat que ens dóna la identitat amb el futur que volem per al nostre poble. “Culte, lliure, desvetllat i feliç”.  Amén, que vol dir, “així sia”.

Aquest matí la consellera de Cultura de la Generalitat de Catalunya, Laura Borràs, ha visitat el Museu de Solsona i ha presentat el catàleg de l’exposició “Alba. Més de 400 anys d’indumentària litúrgica a l’Església de Solsona”.

La consellera ha realitzat una visita guiada per les diferents sales del museu acompanyada pel bisbe de Solsona,  Xavier Novell, l’alcalde de la ciutat, David Rodríguez, la presidenta del Consell Comarcal del Solsonès, Sara Alarcón, el director dels Serveis Territorials de Cultura a la Catalunya Central, Lluís Cerarols,  el director del museu,  Lluís Prat, entre d’altres.  En acabar la visita la consellera ha signat el llibre de visites del museu amb una magnífica dedicatòria enaltint la funció de la cultura i el patrimoni com a eixos de la identitat del poble català.

Un cop acabat l’acte institucional s’ha portat a terme la presentació del catàleg de l’exposició “Alba. Més de 400 anys d’indumentària litúrgica a l’Església de Solsona”. De la mà de la mateixa consellera Laura Borràs, la co-comissària de l’exposició, Cristina Sanjust, el dissenyador, Salvador Vinyes, i el director del museu, Lluís Prat, s’ha donat llum a un llibre que, a banda de ser un recull d’objectes artístics, pretén esdevenir una eina didàctica per donar a conèixer diferents aspectes relacionats amb el món de la litúrgia, tant en les celebracions religioses com en el dia a dia de l’Església.

Alba és el naixement d’un nou dia, és el vestit que es posen els batejats en el naixement espiritual a una nova vida, és el vestit litúrgic essencial i, com molt bé ha assenyalat la consellera, és també el gènere trobadoresc que descriu el disgust dels amants en separar-se al matí. Són alguns significats d’una mateixa paraula als quals avui en sumem un altre:

alba és el llibre que dóna llum al fons d’indumentària litúrgica que conserva el Museu de Solsona i al mateix temps que dóna a conèixer el fascinant, i simbòlic, món de la litúrgia.

Agraïm a la conselleria de Cultura del govern de la Generalitat de Catalunya la presència avui al Museu de Solsona així com el seu suport al llarg de tot l’any junt amb la resta d’institucions que formen part del patronat. Junts caminem pas a pas cap al futur del museu.