Presentem el llibre: “En plein air. Tomàs Boix. La pintura com a passió (1886-1951)”, la única biografia publicada del pintor solsoní

El Museu de Solsona presenta el llibre: “En plein air. Tomàs Boix. La pintura com a passió (1886-1951)”.

Una monografia artística sobre el pintor solsoní Tomàs Boix, un dels pintors més prolífics del pleinairisme a casa nostra.

El dissabte 13 d’abril, a les 12 del migdia al Museu de Solsona, es presentarà el llibre: En plein air. Tomàs Boix. La pintura com a passió (1886-1951)”. Aquesta obra és fruit del treball previ per a preparar i dur a terme l’exposició que portava el mateix nom i que va tenir lloc de setembre a novembre de 2017 al museu. L’equip de treball, encapçalat per Ovidi Cobacho, va considerar que calia aprofitar l’ocasió per a recopilar de forma exhaustiva l’obra del pintor solsoní.

Tomàs Boix és un dels pintors pleinairistes formats a casa nostra. Aquest llibre exposa l’experiència vital de l’artista, les seves obres i les vicissituds viscudes en períodes convulsos i complicats, entre ells el de la Guerra Civil.  Durant la postguerra uns quants joves solsonins van ser deixebles seus. Més tard es creà una escola d’artistes locals, l’Escola de la Ribera de Solsona, que han mantingut viva la figura de Tomàs Boix difonent la seva figura i obra. Aquest llibre s’afegeix a aquesta voluntat i dóna a conèixer un personatge que, per altra banda, tingué una estreta relació amb el museu com a estret col·laborador de l’aleshores director, Joan Serra i Vilaró.

L’acte es durà a terme a la terrassa del museu i comptarà amb la presència d’Anna Terricabras pintant en plein air. Ens acompanyarà l’artista visual solsonina, en rigorós directe, il·lustrant la seva pròpia visió de les teulades de la catedral de Solsona.