Digitalització del conjunt de Sant Quirze de Pedret (Cercs, el Berguedà)

El Museu de Solsona participa en el projecte de digitalització del conjunt  de Sant Quirze de Pedret, Cercs, el Berguedà.  Els treballs inclouen l’espai original així com les pintures murals dipositades al Museu de Solsona i al Museu Nacional d’Art de Catalunya.

La digitalització servirà per a la creació d’un model que, a banda de la pròpia reconstrucció integral virtual de l’espai, constituirà un material d’elevat valor a utilitzar en un nou plantejament museogràfic integral de la sala dedicada a Sant Quirze de Pedret. En un futur, esperem que no gaire llunyà,  l’Orant s’explicarà emmarcat virtualment en el seu context original.  Permetrà relacionar, per explicar i entendre, un conjunt actualment dispers, una fòrmula per crear un discurs unitari que permeti visualitzar el conjunt en la seva totalitat.

Els treballs de digitalització s’emmarquen dins un projecte de recerca conjunt entre diversos grups de la Universitat de Barcelona, la Universitat de Lleida, la Universitat Politècnica de Catalunya i la Universitat de Girona.

Els treballs de camp s’han dut a terme els dies 24, 26 i 27 de maig de 2019.

Església de Sant Quirze de Pedret, Cercs el Berguedà

Pintures murals de l’absis de Sant Quirze de Pedret, Museu D. i C. de Solsona

Pintures murals d’una de les absidioles de Sant Quirze de Pedret, Museu Nacional d’Art de Catalunya