El museu inaugura un nou recurs de difusió basat en la relació entre el cristianisme i l’art com a recurs per explicar la seva fe

El proper 5 de setembre, dins els actes de la Festa Major de Solsona, tindrà lloc la presentació de la “Guia per a una visita Pastoral al Museu Diocesà i Comarcal de Solsona”. Aquesta guia pretén ser una nova porta dins l’obertura del Museu acomplint amb l’objectiu de la institució de fomentar els valors socials, culturals i espirituals que encarnen els béns patrimonials que custodia.

Es tracta d’un nou recurs de difusió adreçat al públic que veu en el museu un espai testimoni de la fe i la pregària humil de les comunitats parroquials del territori. La proposta pretén mostrar aquesta vivència a través de l’art. Ser conscients del lligam que, des dels seus orígens, el cristianisme ha tingut amb l’art per a explicar la seva fe. Una visita que permet extreure, a partir d’una acurada selecció d’obres del Museu, un discurs que mostra i ajuda a l’espectador a identificar alguns dels principis pastorals a l’hora que facilita la comprensió de les obres en el seu context espiritual i funcional.

La presentació anirà acompanyada d’una visita guiada de la mà d’Elisenda Almirall, tècnica del Departament de Patrimoni del Bisbat de Sant Feliu de Llobregat i autora del contingut, a 2/4 d’1 del migdia.  La visita es realitzarà amb aforament limitat i caldrà reserva prèvia al 973 48 21 01 o bé a museu@museusolsona.cat. En el cas que es superés l’aforament es plantejaria una altra visita.