El Poema de Nadal recitat per Valentí Maymó l’estrella del Nadal al Museu de Solsona

Dissabte 19 de desembre vam tenir el plaer de compartir una vetllada entranyable de la mà de Valentí Maymó, rapsode i tenorista. L’artista sabadellenc va recitar el Poema de Nadal de Josep. M. de Sagarra. Una relectura de l’obra amb molta emoció i amb música de tenora que va omplir la sala de restauració del museu d’una atmosfera màgica basada en l’imaginari nadalenc.

Valentí Maymó interpretà un personatge fugit d’un àpat familiar i retrobat en unes golfes, en aquest cas les del museu, on recupera alguns objectes de la seva infantesa: una ràdio amb cançons nadalenques, un breçol de fusta, unes figures de pessebre i una tenora. Amb tot això retorna a la infantesa i és així com li vé a la memòria el Poema de Nadal de Sagarra.

A causa de la situació sanitària actual, l’acte va comptar amb un aforament molt reduït però ens vam estrenar en la retransmissió digital i vam arribar gairebé a 200 persones. Ens satisfà comprovar que les noves tecnologies ens ajudaran a portar a terme la tasca de difusió del patrimoni que és bàsica per a la institució.

Amb aquest acte celebrem el Nadal i tanquem un 2020 ple de sotracs. Encarem un 2021 amb il·lusió que esperem que sigui molt millor que el que tanquem i durant el qual celebrarem els 125 anys del Museu.