973 48 21 01 museu@museusolsona.cat

ARQUEOLOGIA

 

  • 2006. 1r Col·loqui d’Arqueologia d’Odèn (el Solsonès). La prehistòria avui en el Prepirineu lleidatà (l’edició d’aquest llibre s’ha esgotat. Per a més informació, posin-se en contacte amb el museu).

 

  • 2007. Obrir els ulls al més enllà. Pràctiques funeràries prehistòriques a Castellar de la Ribera (Solsonès).

 

  • 2010. 2n Col·loqui d’Arqueologia d’Odèn (el Solsonès). Darreres investigacions al Prepirineu lleidatà. (2006-2008).

 

  • 2013. 3r Col·loqui d’Arqueologia d’Odèn (el Solsonès). Darreres investigacions al Prepirineu lleidatà (2009-2011).

 

  • 2020. La cista del Camp de la Bruna (Lladurs, el Solsonès). Un enterrament inèdit del neolític mitjà.

 

  • 2023. Jornada d’Arqueologia. La “cultura de Merlès” revisada. La transició entre els períodes del bronze final a la primera edat del ferro a la Catalunya Central i àrees veïnes. Edició digital: «La cultura de Merlès»

 

 

ETNOGRAFIA

 

  • 2007. L’ofici de Ganiveter (DVD).

 

  • 2014. El Cànem, la planta dels mil usos. Catàleg de l’exposició.

 

  • 2016. Vestir la moda. Modes de vestir a les terres de Lleida (segles XVIII-XX). Catàleg de l’exposició.

 

 

HISTÒRIA DE L’ART

 

  • 2011. Exvots. Els miracles del Miracle. Catàleg de l’exposició.

 

  • 2015. Guia del Museu Diocesà i Comarcal de Solsona.

 

  • 2015. In Dubio pro Deo. Mil·lenari del Sant Dubte d’Ivorra. 1010-2010.

 

  • 2015. La Vera Creu d’Anglesola i els peregrinatges a Terra Santa.

 

  • 2016. L’arquitecte de capçalera. Bernardí Martorell i Puig en el centenari del cementiri d’Olius (1916-2016). Catàleg de l’exposició.

 

  • 2016. Sub Tuum Praesidium. La imatge de la Mare de Déu al bisbat de Solsona. Catàleg de l’exposició.

 

  • 2018. En plein air. Tomàs Boix, la pintura com a passió (1886-1951). Catàleg de l’exposició.

 

  • 2019. Alba. Més de 400 anys d’indumentària litúrgica a l’Església de Solsona. Catàleg de l’exposició.

 

  • 2020. Visita pastoral. Guia.

 

  • 2023. Catàleg dels segles v – xv.

 

  • 2025. Picasso. Territori i arts i tradicions populars catalanes. Catàleg de l’exposició.

 

 

HISTÒRIA

 

  • 2014. 1714. Commemoració del Tricentenari de la Guerra de Successió.

 

  • 2017. Capellans erudits. Eclesiàstics al capdavant de l’acció patrimonial, museística i de recerca historicoartística a Catalunya al segle XX.

 

  • 2020. Aguaitant Solsona. Memòria gràfica de la ciutat fins al 1927. Catàleg de l’exposició.

 

Si esteu interessats a adquirir alguna d’aquestes publicacions poseu-vos en contacte amb nosaltres.