Acte de presentació de la restauració del Primer Llibre de Baptsimes de la Seu de Solsona

Una cinquantena de persones van assistir divendres 21 d’abril a la presentació de la restauració del Primer Llibre de Baptismes de la Seu de Solsona (1565-1597).

Durant l’acte, celebrat al Museu D. i C. de Solsona,  el director de l’Arxiu Diocesà de Solsona, Mn. Enric Bartrina,  va iniciar la seva intervenció posant l’èmfasi en la conservació al bisbat de Solsona de tots els llibres sacramentals des de l’any 1565,  des que el Concili de Trento va dictar l’ordre de registrar tots els baptismes, matrimonis i defuncions de les parròquies. En total 49 llibres el primer dels quals fou el protagonista de l’acte. Mn. Bartrina n’explicà també algunes curiositats com que el llibre conté la inscripció del naixement del pintor Francesc Ribalta o bé una notícia referent a la creació del Bisbat de Solsona.

Acte seguit intervingué el tècnic del Centre de Restauració de Béns Mobles de Catalunya que s’ha encarregat de la restauració del llibre, el Sr. Toni Esparó. Durant quatre mesos s’ha analitzat, desmuntat, netejat i consolidat l’exemplar per tal de garantir-ne la seva conservació en el futur. Amb aquesta mateixa finalitat, l’obra continuarà dipositada a l’Arxiu Diocesà però no serà consultable per al públic en general. Per tal de conèixer el seu contingut qui precisi utilitzar-la podrà treballar amb una còpia digitalitzada feta per l’Arxiu Comarcal del Solsonès.

A l’acte també hi intervingueren Mn. Josep Mª Vilaseca, Vicari General del Bisbat de Solsona, Maria Àngels Solé, directora del Centre de Restauració de Béns Mobles de Catalunya i Mn. Lluís Prat, director del Museu D. i C. de Solsona.