Ara balla el Drac. El Drac de Solsona després de passar un mes al Museu torna a casa per Corpus.

El Drac de Solsona s’instal·là a les sales del Museu en motiu del Dia Internacional dels Museus el passat mes de maig. Durant aquest temps prop de 700 persones d’arreu han conegut l’improperi solsoní en un context totalment inèdit.

Per acomiadar-lo, hem programat la xerrada: “Ara balla el Drac. El Drac de Solsona i la processó de Corpus” a càrrec de Carles Freixes i Codina. En presència de l’improperi descobrirem coses tan inèdites com la supervivència de la festa del Corpus en el seu caràcter més popular fins als nostres dies, la sortida dels improperis al carrer i, en el cas de Solsona, com ho feren per Festa Major enlloc de Corpus i les trifulgues d’espionatge entre pobles per aconseguir el millor bestiari, entre altres.  La xerrada serà al museu el proper dimarts dia 18 de juny a les 7 de la tarda.

Una història de Corpus per tenir una nova mirada de la festa.

Des del museu donem les gràcies a la Confraria del Claustre, als Geganters de Solsona i a l’Ajuntament de la Ciutat haver fet possible aquest préstec tan especial.