ALBA. MÉS DE 400 ANYS D’INDUMENTÀRIA LITÚRGICA A L’ESGLÉSIA DE SOLSONA

Dissabte dia 1 de setembre, l’exposició “Alba. Més de 400 anys d’indumentària litúrgica a l’església de Solsona” va veure la llum amb la presència de prop d’un centenar de persones. La mostra s’inaugurà a l’entrada del Palau Episcopal amb les consideracions de les autoritats i comissaris assistents a l’acte. Tots ells van coincidir a destacar la importància de l’exposició pel fet que dona visibilitat al fons d’indumentària que conserva el Museu de Solsona així com els fons que custodien les parròquies del bisbat. Més de 400 anys d’història reflectits en els fils i brodats de casulles, guants, capes i altres induments que mostren un ric patrimoni amb un missatge litúrgic inherent que, en aquesta exposició, es mostra a través d’un muntatge expositiu que combina a la perfecció conceptualització i didàctica. Un muntatge que posa en evidència la coordinació entre els diferents equips de comissariat i disseny.

El títol és també un gest cap a tot aquest món simbòlic: “Alba” és el nom del vestit litúrgic essencial però també és la sortida del sol en el naixement d’un nou dia o el color del la túnica dels batejats en renéixer en una nova vida. Diversos significats d’una mateixa paraula que la fan adient per descriure aquesta exposició.

Us convidem a venir per conèixer, entendre i descobrir el món de la indumentària litúrgica. L’exposició romandrà oberta fins el 28 de febrer de 2019.

Fotos Pere Borés i Sílvia Massana