Celebrem les Jornades Europees de Patrimoni

La setmana vinent tindran lloc les Jornades Europees de Patrimoni 2024, la Festa Major del patrimoni cultural.

«Itineraris, xarxes i connexions» és el tema escollit per aquesta edició i posa l’èmfasi en la completa xarxa de connexions entre les històries culturals que han evolucionat durant aquest temps.

El nostre patrimoni té molt a dir-nos sobre com els pobles, la comunitat, els països i les cultures han estat connectats durant molt de temps.

El patrimoni representa la identitat i la continuïtat local, però també reflecteix sobre les influències, les idees i els pobles que l’han viatjat i que li han donat forma al llarg dels temps. És a dir, les connexions que hi ha darrere dels nostres llocs i pràctiques patrimonials. Moltes d’aquestes connexions tenen itineraris històrics profunds en el comerç, la immigració o el turisme, per la qual cosa, el tema ofereix una oportunitat per treballar cap a la cohesió social i la protecció dels drets humans.

Aprofita les JEP per redescobrir el Museu de Solsona i aprofundir-hi de la mà dels nostres guies. Enguany, el Museu celebra les Jornades amb les activitats següents:

• Portes obertes els dies 11, 12 i 13 d’octubre.
  • «Els afers del Museu», una visita guiada especial, amb anècdotes i curiositats de les obres, de les sales i del Palau. La farem el dia 12 a les 11:30 h i cal reservar, trucant al Museu (973 48 2101) o bé escrivint-nos a la nostra adreça electrònica (museu@museusolsona.cat).