El Museu de Solsona proposa un Nadal entretingut

Aquest Nadal, des del Museu us oferim dues activitats engrescadores: un escape room i una exposició de nines.

Ens apuntem a la iniciativa dels escape rooms i ho fem de forma solidària, col·laborant amb la Marató de TV3, que aquest any dedica els seus beneficis a la salut cardiovascular. Els dies 17 i 18 de desembre ens transportarem a l’any 1939, just al final de la guerra. Unes setmanes abans, l’amenaça de l’arribada de les tropes franquistes va provocar l’evacuació urgent de moltes de les obres del Museu i ara a nosaltres ens tocarà afrontar aquesta dispersió patrimonial i intentar recuperar els objectes perduts. El joc vincula la ciutat de Solsona i el paper que van jugar els seus habitants en la conservació del patrimoni. Apostem també per introduir una nova modalitat dins el joc, com són les corrandes i les cançons tradicionals catalanes amb les pistes cantades. El preu per a participar-hi són 5 €, que aniran íntegrament a la Marató de TV3, i el premi a guanyar són 4 abonaments de Carnaval. Per a més informació podeu trucar al 973 48 21 01 o bé escriure’ns a museu@museusolsona.cat.

Per altra banda, el dia 22, a les 7 de la tarda, s’inaugurarà l’exposició “Jugant a ser grans. Nines antigues al Museu”. Es tracta d’una mostra de nines de porcellana, la majoria del segle XIX —la més antiga és del 1862—, fetes pels millors fabricants de l’època a França i Alemanya. Algunes porten ginys mecànics que permeten articular parts del seu cos o fins i tot fer-les pronunciar alguna paraula. Provenen d’una col·lecció particular que durant anys les ha anat adquirint i tenint-ne cura i que ara les ha cedit al Museu per a aquesta exposició. Una mostra per gaudir de Nadal des del punt de vista dels més petits.

Aquests dies els horaris del Museu seran els següents:

• De dimecres a dissabte d’11 a 17 h.
  • Diumenges d’11 a 14 h.
  • Els dies 25 i 26 de desembre i 1 i 6 de gener el Museu estarà tancat