Enguany el Dia Internacional dels Museus (DIM) viurà una jornada totalment virtual i diferent a causa de la situació excepcional que estem vivint.

El DIM és la gran festa anual dels museus. Un esdeveniment promogut per l’ICOM (Comitè Internacional de Museus) des de l’any 1977 que pretén posar en relleu la tasca de les institucions museogràfiques a nivell mundial a partir d’un lema. Enguany aquest és “Museus per a la igualtat: diversitat i inclusió” i vol ser un punt de trobada per celebrar la diversitat de perspectives que formen les comunitats i el personal dels museus. En aquesta edició, i tenint molt present la situació actual, els museus volem ser al vostre costat més que mai i és per això que celebrarem aquest dia apropant-nos a les vostres cases.

El Museu de Solsona, en aquesta edició, ens adherim a les iniciatives conjuntes organitzades per la totalitat dels museus catalans i guiades per la Direcció General del Patrimoni Cultural.

Finestres obertes online. Junt amb 74 museus més de tot el país,  durem a terme unes finestres obertes virtuals on ensenyarem el museu mitjançant una càpsula audiovisual. En aquest cas, una iniciativa comuna encapçalada per la Xarxa de Museus de les Terres de Lleida, ha portat als 12 museus que en formem part a establir un fil conductor comú: l’ús d’un document important en la història del museu per a generar un relat. Les finestres online s’obriran el dissabte 16 de maig a les 10:45 al canal de Youtube de patrimoni.gencat.

Marató MuseumQuiz a casa. Entre els dies 16 i 18 de maig a museumquizacasa.org podreu posar a prova els vostres coneixements sobre el museus de Catalunya. Hi haurà disponibles tots els concursos de preguntes i respostes sobre temàtica museística que s’han anat realitzant al llarg del confinament. El Museu de Solsona va participar en el de la Xarxa de Museus de les Terres de Lleida i Aran i en el de la Xarxa de Museus d’Art de Catalunya.

Repte DIM Challenge. Partint dels exitosos reptes d’art que han emplenat les xarxes aquests dies de confinament, us animem a recrear una de les obres d’art del nostre fons. Les podeu consultar a la nostra web o bé al portal Visitmuseum. Els museus catalans a les teves mans. Les tres imatges amb més m’agrada guanyaran una visita guiada personalitzada al museu que acabarà amb un tast gastronòmic de productes locals de proximitat. Podeu penjar les vostres obres a l’Instagram del Museu de Solsona entre el 16 i el 18 de maig.

L’equip del museu us convidem a participar en aquest DIM tan especial i esperem retrobar-vos físicament ben aviat.