« Torna a l'índex d' Exposicions anteriors

Contra el Barroc. Un món en extinció

Al llarg del segle XVIII, el Bisbat de Solsona va acollir un dels moments més àlgids de l’escultura barroca a Catalunya. La vitalitat dels tallers i la destresa d’alguns dels mestres artesans van sembrar el bisbat d’obres d’una qualitat i una creativitat extraordinàries. Tot aquest moviment es va veure sacsejat pels postulats de la Real Academia de San Fernando que proposaven posar fi a l’estètica barroca i ho executaven mitjançant reials ordres i decrets. Contra aquelles normes, aplicades amb insistència i eficàcia per mitjà dels bisbes, els tallers van poder fer-hi ben poca cosa. Pocs van sobreviure i els que se’n van sortir ho van fer a còpia de renovar-se. L’exposició vol mostrar la vitalitat d’aquell món barroc que es va veure empès a una reformulació estètica en clau classicista, fent notar, però, que també hi hagué petits focus de resistència i de continuïtat.

L’exposició està comissariada per Francesc Miralpeix i Joan Bosch. El disseny i el muntatge museogràfic van a càrrec de Salvador Vinyes.

L’exposició es podrà visitar des del 13 de maig fins al diumenge 17 de setembre del 2023.

Durant la primavera i l’estiu es programaran diferents visites a esglésies relacionades amb la temàtica de l’exposició, a càrrec d’estudiosos d’aquest període.