El projecte “Gegants Immortals” continua endavant.

Aquest mes de desembre s’han iniciat les tasques de restauració de l’Estela de Través-Font de Plata (Solsona, el Solsonès) i el menhir d’Ardèvol.

Aquesta intervenció està subvencionada per la Generalitat de Catalunya, mitjançant la Direcció General de Patrimoni Cultural. El Consell Comarcal del Solsonès n’assumeix la gestió econòmica i el Museu de Solsona la coordinació.

La finalitat general de la intervenció proposada és la d’assegurar la conservació futura d’aquests elements megalítics en les millors condicions possibles. L’equip de restauradors, encapçalat per Aleix Barberà,  parteix de que cal conèixer i analitzar els diferents factors, mecanismes i indicadors d’alteració que han contribuït a l’alteració de les obres per tal de definir els tractaments requerits. Cal també aturar els processos de degradació i alteracions actives, per minimitzar-ne l’acció futura i assegurar la preservació de l’obra en base a una actuació directa de conservació-restauració. Així l’objectiu final, plantejat per l’equip, és assolir una correcta lectura dels elements per tal de recuperar-ne el contingut simbòlic.

Donem així continuïtat a un projecte iniciat l’any 2019 que pretén salvaguardar aquest interessant patrimoni megalític, poc conegut i força exclusiu de la zona de la Catalunya Central on es troba. D’altra banda és un projecte pioner a Catalunya que permet visualitzar el museu al territori col·laborant amb diverses administracions, entitats i privats.