Solsona celebra 425 anys de ciutat i el museu surt al carrer per afegir-se a la commemoració

El Museu de Solsona s’afegirà als actes de commemoració del 425è aniversari de la concessió a Solsona del títol de ciutat amb una exposició que portarà per títol: Aguaitant Solsona. Memòria gràfica de la ciutat fins al 1927. Un viatge per la memòria visual de la ciutat des de la primera fotografia que es coneix fins a principis de segle XX.

El tret de sortida a l’exposició, però, el donarà una mostra al carrer que permetrà fer un recorregut per diferents punts patrimonials de la ciutat i veure’ls des de l’objectiu d’aquells primers artistes que van voler immortalitzar Solsona. Com bé apunta Jaume Tarrés, comissari de l’exposició, es tracta de recuperar el mateix punt de vista que l’antic fotògraf, ser arqueòlegs del punt de vista. L’herència d’aquells artistes constitueix la memòria gràfica col·lectiva que cal difondre a les generacions futures. Aquesta és clarament la intenció d’aquest projecte.

Aguaitant Solsona. Memòria gràfica de la ciutat fins al 1927

Itinerari guiat pel nucli antic de Solsona-museu al carrer: Retrats actuals fets amb càmera antiga.

Dia: 26 de juliol

Hora: 7 de la tarda

Lloc: Plaça de l’edifici Àries, av. del Pont

Per al bon funcionament de la visita es recomana fer inscripició prèvia al 973 48 21 01 o bé a museu@museusolsona.cat.