Una visita guiada i un esmorzar amb Producte d’Aquí com a premi del concurs de Visitmuseum de Gencat Patrimoni

El passat mes de desembre Visitmuseum, l’aplicació de Patrimoni Gencat que posa a l’abast del públic el patrimoni cultural i artístic dels museus de Catalunya, va convocar un concurs a través de les xarxes on calia respondre correctament unes preguntes relacionades amb objectes de diversos museus i on es podien guanyar experiències museístiques úniques.

En el cas del Museu de Solsona el concurs preguntava sobre moda a la prehistòria: quantes denes formen el collaret de cal·laïta de la cista neolítica del Cementiri de Solsona que s’exposa al museu? La resposta correcta era que en total té 20 denes tubulars i cinquanta-sis discoïdals, com molt bé va exposar la guanyadora: Xisca M. Lliteres.

El premi consistia en una visita guiada al museu i un esmorzar a la sala de restauració de la mà del projecte Producte d’Aquí, promogut per l’Agència de Desenvolupament Local de Solsona i Cardona. El lliurament es va fer el passat dissabte 10 de març.

La guanyadora i el seu acompanyant van realitzar un recorregut guiat per les sales del museu, descobrint-ne fins l’últim detall, i que acabà a les sales de reserva on van poder contemplar tots aquells objectes que s’hi guarden i resten inèdits per al gran públic. Un cop acabada la visita van començar un altre recorregut: un viatge gustatiu pel nostre territori gràcies als productes autòctons, productes agroalimentaris de gran qualitat i compromís. La degustació es va fer a la sala de restauració del museu que ocupa el sotateulada del Palau Episcopal i des d’on van poder esmorzar gaudint de magnífiques vistes.

Des d’aquí felicitem a la guanyadora i agraïm la col·laboració de Gencat Patrimoni i l’Agència de Desenvolupament Local de Solsona i Cardona, tots junts fem camí cap a un museu més obert i proper.