Xerrada amb AMADEU CARBÓ!!! NEMINI PARCO. La mort des del punt de vista de la cultura popular

A partir del llibre Fins aquí hem arribat,  Amadeu Carbó, vindrà a parlar dels costums, les creences, els rituals, les llegendes, els oficis,… al voltant de la mort i com aquesta forma part  inexorable de la nostra cultura des de l’inici dels temps. Un tema del què no se’n parla gaire, tot i que hi ha molt a dir.  El llibre és la darrera obra d’Amadeu Carbó i Jordi Cubillos, grans coneixedors de la cultura d’arrel tradicional, i el sisè títol de la Col·lecció l’Ermità.

Una forma original, valenta, curiosa i, i fins i tot, divertida, de parlar sense manies de què fem i com celebrem l’últim adéu. Amadeu Carbó, gran coneixedor de la cultura popular, ens farà veure l’empremta tan profunda que la mort i tot allò que l’envolta ha deixat en la nostra societat en tots els aspectes: costums, expressions populars, patrimoni artístic i cultural,… També ens explicarà  els canvis provocats per la globalització i laïcització de la societat actual, que han fet aparèixer noves pràctiques culturals com el necroturisme o han implantat amb força noves celebracions com Halloween.

Parlarem de rituals i de celebracions, de dites i d’acudits, de danses i de representacions i, és clar, de cementiris, de funerals, d’esqueles i d’epitafis. Però que ningú no s’espanti… ho farem en un to amable i divulgatiu, amb  curiositats i històries singulars i utilitzant una acurada selecció d’imatges i il·lustracions.

Fins aquí hem arribat  forma part de la Col·lecció l’Ermità, impulsada el 2015 per Edicions Morera, amb l’objectiu d’acostar al lector temes relatius a la cultura popular i tradicional, astronòmica o agrària a través de quaderns i petits llibres monogràfics, pràctics i de fàcil lectura. Els títols publicats fins ara són “Cuinar en temps de crisi” (2015, 2 edicions), “Celebrem el Nadal” (2016), “Tornar als remeis de sempre”(2017, 3 edicions) i “Quina morra!” (2018).

Divendres , 25 d’octubre a les 19 h. al Museu de Solsona, us hi esperem!