El cicle de conferències “Divendres de Pensament” creix any rere any

El passat 5 d’abril es va dur a terme la darrera conferència del cinquè cicle Divendres de Pensament al Museu de Solsona. Al llarg de quatre divendres prop de tres-centes persones ens han acompanyat per conèixer el barroc des de diferents punts de vista: el territori, la poesia, el folklore i l’art.  El nombre de públic augmenta any rere any consolidant el cicle.

Joan Bosch i Francesc Miralpeix, com a grans coneixedors del barroc a casa nostra, van fer una esplèndida visita guiada virtual que va animar els assistents a conèixer un patrimoni genuí i reiterant que el Solsonès és, sens dubte, el gran referent del barroc a Catalunya. Jaume Cuadrench, acompanyat per Albert Fontelles i Carles Freixes, van omplir de gom a gom la sala de restauració del museu per endinsar el públic en detalls històrics i artístics dels improperis de Solsona, com una de les mostres del barroc popular que ha perdurat fins els nostres dies. Dolors Miquel, en el marc incomparable de la biblioteca del Museu, va posar veu a la reinterpretació contemporània de la poesia del barroc recitant alguns poemes. Finalment l’artista Perejaume va tancar el cicle amb la projecció de “La maniobra de Perejaume”, una mirada a l’exposició que l’artista va fer al Museu Nacional d’Art de Catalunya i que proposava un viatge transversal a la creació artística catalana per posar de manifest un sota camp, un fil conductor invisible que la fa evident al llarg dels segles.

Tanquem, doncs, un nou cicle de Divendres de Pensament molt satisfets amb el resultat. Aquest cicle no seria possible sense l’esforç, bon fer i perseverança del Raül Garrigasait i del Víctor Pérez, coordinadors del projecte. Els agraïm la tasca feta un any més. Amb aquest cicle de conferències caminem cap a un dels nostres objectius: que el Museu esdevingui un lloc on es generi i es comparteixi coneixement.