Clausurada l’exposició Sub Tuum Praesidium. La imatge de la Mare de Déu al bisbat de Solsona

El passat dimecres 27 de juliol es clausurà l’exposició “Sub Tuum Praesidium. La imatge de la Mare de Déu al bisbat de Solsona”. Malgrat la data prevista de tancament era el dia 31 de juliol, es va pendre la decisió de clausurar-la cinc dies abans per qüestions d’organització i seguretat en el retorn dels objectes prestats per altres museus i institucions.

Així doncs  la Marededéu amb el Nen de la Fundació F. Godia, la Marededéu de Santa Fe de la Segarra i la Marededéu del Castell de Solsona del Museu Episcopal de Vic, la Marededéu amb el Nen de Sant Cristòfol de Coguls del Museu Nacional d’Art de Catalunya i la Marededéu amb el Nen de Cervera del Museu Frederic Marès ja són als seus llocs d’origen. Durant tres mesos hem pogut gaudir de la seva presència al Museu D. i C. de Solsona i gràcies a elles, junt amb la resta d’objectes de l’exposició, hem pogut conèixer l’evolució de la imatge de la Mare de Déu al llarg dels segles des de diversos punts de vista: artístic, religiós, festiu,…

El retorn s’efectuà amb el mateix desplegament tècnic i de seguretat que a l’arribada. Des d’aquí volem agrair la professionalitat  de l’empresa contractada, Tti – International Art Service-,  i la col·laboració de la Comisaría General de Seguridad Ciudadana- Departamento de Protección de Traslado de Obras de Arte– de la Policia Nacional, de Beatriz Montovio -restauradora- i de Vidres i Aluminis del Solsonès.

IMG_7167 (1)

IMG_7178 IMG_7213